Fiskarnas tecken och Kräftans

Fiskarna är känsliga och sårbara och har inte något skyddande skal.
I brist på detta skyddshölje döljer Fiskarna ofta sina äkta känslor och spelar en livets teater. Och trots att de är blyga, dras många av dem till teatern och blir utmärkta skådespelare med stor intuition. Fiskar har lätt för att känna medlidande med de sjuka och svaga. Osjälviskt hjälper de alla de kan, var, när, och hur som helst. Fiskarna är förvirringens och otillfredsställelsens tecken. Den som söker svar och aldrig får dem.


Det läskiga med sånt här är att det stämmer ?!?!?!?! I alla fall på mig. Eller på någon där ute också kanske?

Fiskar har lätt för att känna medlidande med de sjuka och svaga. Osjälviskt hjälper de alla de kan, var, när, och hur som helst.= Olga eller har jag fel?



Kräftor är roliga att umgås med. Deras humor är sofistikerad och varm på ett mänskligt sätt. De älskar att skratta, och de kan mycket väl skratta åt sig själva likaväl som åt andra. De har en ren magisk förmåga att få t. ex. hushållspengar att räcka till. Trots att de aldrig känner sig riktigt emotionellt. Hem och familj och de allra närmaste. Godmodighet och välvilja. Man bör minnas att Kräftan är ett kardinalt tecken, varför de mjuka känslorna har en tendens att dominera omgivningen. För Kräftan styrs tillvaron av känslor och därför bör känslorna styravärlden. Den som beskyddar väntar inte på att efterfrågas, utan tränger sig på och lägger beslag på de beskyddade. Kräftan säger till exempel gärna: "Hur mår du?" eller "Jo, men jag bryr mig ju om!"

Vänlig, känslig, sympatisk, livlig fantasi, starka faders- och moderskänslor, omtänksam och beskyddande, försiktig, patriotisk, orubblig, klipsk, sparsam, emotionellt välutrustad, utmärkt läggning för husligt arbete



Och det här stämmer så jävla mycket in på min kära fader! Hans humor får alla känna sig bra. Han skrattar och får andra att skratta non stop och hur egoistiskt det låter så är jag, min mamma och min halv syrra det närmaste och käraste för honom. Miss you!!<3

Kommentarer
Postat av: alon

"I brist på detta skyddshölje döljer Fiskarna ofta sina äkta känslor och spelar en livets teater."



stämmer in på mig!

känn gemenskapen!

2008-08-17 @ 01:46:11
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: Olgs

Exakt, jag känner med dig!

2008-08-17 @ 01:56:00
URL: http://icee.blogg.se/
Postat av: alon

livet är bra orättvist mot oss fiskar. varför ska allt vara extra tufft för oss bara för att vi föddes en viss månad?



orättvist säger jag bara. orättvist.

2008-08-17 @ 02:02:23
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: olgs

så sant så sant.tex Kräftan har ben,livet är enklare för de och vad har vi,fenor?För alla är livet orättvist men för fiskarna så känns det som om dte är i mitten utav det orättvisa.vi är i mitten av a deep sea

2008-08-17 @ 13:24:47
URL: http://icee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0