Första Skoldagen.

Vad händer jo , Olga får för sig att skolan börjar åtta så hon går hemifrån sex för att komma halv åtta för att kunna möta malin, men sen visar det sig att lilla Olga kommer på när hon står och väntar på pendeln vid sju tiden att Oj shiet juste vi började ju nio och skulle mötas halv nio, så det slutar upp med att olga kommer en och en halvtimme tidigare. NERVÖS eller what?

Nej men det var nice faktisgt. Inte så stor klass and me likes it! Vi har redan fått uppgifter och vi ska börja läsa religion, äntligen något icke Natur liksom. FAst som sagt så finns kurserna Fysik b och kemi B kvar, cause you know it, jag är redan klar med alla matte kurserna, det vill säga,A,B,C,och D! Stolt men sant. så det blir lite chill. Och sen visade det sig att det inte var alls många som valt psykologi B så det blir ingen därför får jag typ ta filosofi, vilket kan också bli kul, att filosofera lite kring livet och dess mening.

Vad är ett liv egentligen?

Ajuste en till grej, vi har som uppgift att ta en bild på något som är Heligt för en själv. nu när vi ändå ska börja med religion så. Men bara för att det är heligt så behöver det inte vara just en synagoga eller en kyrka eller en moske. Jag kanske tar en bild på en sten och tycker att det är heligt för mig för att den är alltid på samma plats om ingen annan jävel sparkar på den och den behåller alltid samma vikt och längd och lugn och ro. Inte som kvistar som rör sig då vinden kommer. Det kanske är heligt för mig eller havet, att vara vid havet får mig att känna sig helig och vad är Helig? Det kan ju vara vad som helst, för varje individ i sig då. För mig kanske heligt inte alls har något med Gud att göra, utan det är något som får just Mig att trivas, som att vara på stranden är något heligt just för mig. Svårt att förklara men ingen som get it i alla fall. Måste hitta något som är just jag? Och vad är det? Vart känner jag mig bäst och heligast eller lugnast, bekvämast? Svårare än vad man tror....

Aja nu är det bädddags! Fick ett brev idag också, var rädd att öppna det men Im glad for the information som fanns inuti brevet. Ganska coolt att skicka brev, varför finns datorer? när vi kunde fortsatt att skriva med fjäderpennor och inte få något virus på köpet liksom.

Imorgon är det Dag två för mig, just en så länge har det gått bra tycker jag, och jag trivs mycket mycket mer faktisgt än vad jag gjord de senaste two years.

Im glad!

Tjingelingpling!!!



Kommentarer
Postat av: alon

jaså? rädd?

haha roligt!



jag gör exakt samma uppgift. fast istället för att fota så ska vi skriva om det.

heligt.

2008-08-21 @ 21:58:21
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: olgs

Ja jag visste inte vad du skulle skriva:P



Ska du??? Fan alltså ja kommer inte på något.. och vi ska sen till nacka och redovsia för 100 pers, hur kul är det liksom.. har du valt någon heligplats? eller a?

2008-08-22 @ 17:46:47
URL: http://icee.blogg.se/
Postat av: alon

nacka? var i nacka?

alltså jag utgick mest från mig själv. en helig plats kan se så olika ut. ibland är det heligt att vara i gott sällskap och njuta av stunden och ibland är det heligt att bara vara själv och finna gemenskap med sig själv. jag skrev nog att just nu skulle en helig stund vara med en bra film, en god öl och massa cigaretter. heheh

2008-08-22 @ 20:51:38
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: olgs

Eller jag tror det var i nacka eh, typ något länsmuseeum elr något.

A okej men jo sant som du säger, har också tänkt så bara att hon som arrangerar allt det här säger att "ni kan tänka fritt och heligt kan vara olika från person till person" men innerst inne villhon att vi ska typ ta en bild på en kyrka eller något Sånt heligt, något med religionen att göra. Fastän hon säger att vi får ta de vi vill så länge man liksom förklarar vad heligt är just för en själv och aa. Och det svåra är att vi inte får skriva utan ta en bild och förklara utifrån den. Jag tänkte ta typ Frihet som heligt, att det är heligt för mig, att jag kan vara dne jag är och inte låta någon annan styra över mig och helt enkelt fri. Sen vilken bild som symboliserar det vet jag inte än..

2008-08-22 @ 21:11:57
URL: http://icee.blogg.se/
Postat av: alon

jaha! haha, där dom har utställningen "för guds skull"? i skickla udde? där var vi och kikade för att få inspiration.

jaha? men hela meningen med uppgiften är ju att kunna koppla ordet heligt till annat än saker som hör till kyrkan. att bli av med det gamla tankesättet liksom.

tänk metaforer för frihet. fåglar t ex. det finns säkert mer men jag kommer inte på fler just nu.

2008-08-22 @ 21:48:38
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: olgs

aa den !

aha va fuskigt vi har bara fått diskutera och fått inspiration utifrån de liksom. Men jo, det är det att heligt behöver inte vara något religiöst, jag är inte religiös liksom då är det klart att jag inte tycker att jesus är helig eller alltså inte för mig i alla fall. A en duva tex? som flyger mot himlen vore en ball bild, bara att nu om jag går ut imorn eller aa så kommer alla duvor vara borta bara för det:P

2008-08-22 @ 22:04:04
URL: http://icee.blogg.se/
Postat av: alon

får man fråga hur det kommer sig att du bytte skola?

hur kommer det sig att du fick det för din mor?

2008-08-22 @ 23:08:59
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: olgs

Jag trivdes inte i min andra liksom. Lång historia men för att göra den kort så var jag typ den enda som typ aldrig kom till skolan. Och sen vad min mamma tycker och tänker så sa hon att jag skulle göra det som kändes bäst för mig. Och det var att inte stanna kvar där.

2008-08-23 @ 00:36:43
URL: http://icee.blogg.se/
Postat av: alon

jaha, jävlar. fan vad trist att det ska behöva vara så! skönt att du trivs bra i din nya.



godnatt!

2008-08-23 @ 01:20:29
URL: http://klotteris.blogspot.com
Postat av: olgs

A faktisgt men vad gör man. Bättre ett år bra än tre år skit liksom. Hur går det för dig då?

2008-08-23 @ 12:02:10
URL: http://icee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0