NEJ sa jag!

"Människor med ätstörningar baserar sin självuppskattning och sitt självvärde enbart på vikt och kroppsbild. De kan tänka att endast om de är smala kan de möta livets utmaningar, att "bara jag blir smalare kan jag hitta en partner, få ett tillfredställande arbete, få vänner och bli beundrad".

Dessa kognitiva fördomar leder dem till konstanta tankar om deras kropp, såsom: "Jag har en svullen mage", "Mina ben är för feta", "Jag är en värdelös kvinna", "Jag är så fet att jag äcklar människor", "Jag har gått upp ett kilo så idag och imorgon måste jag avstå från mat", "Jag kan inte väga mer än 40 kg" osv och över tid är dessa tankar benägna att bli fullständiga tvångsföreställningar. Deras självförtroende är kopplat till deras förmåga att behålla vikten under strikt kontroll. "

Okej, tänker jag så`? Gör jag så? NEJ OKEJ,svaret fuckin nej.
Så ja är ingen anorektiker o sluta tro det, för it hurts.

Jag älskar mcdonalds, att äta där, jag kan äta hur mycket chips som helst, dricka cola varje dag, äta god mat och jag njuter av det okej, jag NJUTER AV ATT ÄTA MAT, inte vice versa.

FAN!


Kommentarer
Postat av: Dee

okej, u need to chill!! andas Olgs andas, djupa andetag, ingen tror att du är anorektiker, inte jag i alla fall, har aldrig gjort det och så kastar jag in en citat som kanske hjälper ,verkar va full av de idag

"bee who you are and say what you feel, because thouse who mind don'y matter, and thouse who matter don't mind" det du ;-)

andas ta det lugnt oki :)

2008-12-30 @ 21:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0