skratt förlänger livet sägs det

Hemma hos Andersson var det som vanligt ett himla liv. Gap och skrik. Makarna Andersson var nästan ständigt i luven på varandra. Fru Andersson tyckte till exempel att hennes man var en riktig träbock som aldrig vågade hitta på något nytt. Till slut blev herr Andersson trött på sin fru.
- Håller du inte käft, kärring, vrålade han ursinnigt, så vrider jag om nacken på dig!
- Bra, bra, flinade fru Andersson. Då får jag åtminstone se mig om lite grann...

En känd sångare sjöng för patienterna på ett sjukhus. Han avslutade med en glad hälsning:
- Hejdå, och hoppas att ni blir bättre!
- Tack detsamma!, svarade patienterna

Pappa följer Per till skolan första dagen och säger:
- Du behöver bara gå i skolan tills du är 16 år.
Per börjar gråta och frågar pappa:
- Men då kommer du väl och hämtar mig?

På zoo:
- Titta mamma, den där apan ser ut som faster Rut.
- Fy, så säger man inte!
- Men apan förstår väl inte vad jag säger?

- Varför går du och knäpper med fingrarna?
- Det håller tigrarna borta.
- Men här finns ju inga tigrar.
- Nej, där ser du.

Mannen kommer till psykiatern, lägger sig i soffan och sätter en cigarett i örat. Han säger:
- Jag behöver hjälp.
- Du har så rätt, svarar psykiatern, men jag har tyvärr ingen eld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0