To Be Or Not To Be

Att vara, att finnas, vad betyder det? Att bestå, att känna, att uppleva, behövs det? Att begå misstag, att förlåta, att begå misstag, är det livet? Att finnas, är det sanningen? Att undra, att frågesätta, att få veta, finns sånt? Att känna smärta, att få vara med om smärta är det rätt? Att känna tårar falla, att känna skrattet finnas, är det okej? Att förstå, att inse och att besluta, är det mänskligt?


Livets vägar kan man verkligen kalla det vägar, livets vägar. Kan verkligen ett liv bestå av allt det skrivet ovan, ska livet bestå utav det? Vem är det som har rätt och vem är det som har fel? Finns det nån som kan säga att man har fel eller finns de nån som kan säga att man har rätt? Är det man själv som bestämmer eller är det någon annan? Finns jag? Vet jag vem jag är? Gör jag rätt av det jag gör eller gör jag bara fel? Finns det de som säger vad jag ska göra och jag gör det? Men varför? Och finns det de som säger något och man gör mot deras vilja, men varför? Finns det folk som gråter för skratt och finns det folk som gråter för sorg?


Att vara med om sorg, att vara med om tårar, att bara vara med är en början på något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0