Den enda människa du kan ändra på är dig själv

Ibland är det inte så bra att vara för på. Ibland är det inte änns så bra att bry sig för mycket. Det är klart att man ska bry sig men inte för mycket att det kan bli fel till slut. Från igår till idag eller nej från igår på en kvart nej en timma så slog det mig, Jag måste sluta bry mig så mycket som jag gör, let it go. Jag ser saker som du inte ser eller du kanske ser de också men du förtränger det och väntar på det bästa. Fine och jag borde sluta bry mig att det kan gå riktigt illa till slut. Vilket jag inte hoppas på att det gör men vad skulle ni göra om ni brydde er om en person vars nära behandlar den illa? Klart man bryr sig och vill att någon gång ska ögonen öppnas och inse att "Jag behandlas illa och varför går jag med på sådana saker" 
Jag vill bara ditt bästa men jag vill också att du öppnar ögonen eller om du har öppnat de så stäng inte de utan håll de öppna och blunda inte för sanningen, försök inte få fram något som kanske inte finns där.

Men jag borde lägga undan allt det här, man blir ju ledsen själv av att man inte kan göra så mycket eftersom då tas det fel och då tror ju folk att man vill det värsta genom att säga att du behandlas si och så av den här personen. Det läskiga är varför jag ser så solklart att du behandlas som skit är för att jag har blivit PRECIS exakt behandlat så. Man känner igen sig, det brukar vi väl göra om det har hänt oss? Och då är det klart att man vill hjälpa att det inte ska gå längre för man vet själv vad som händer och hur man känner sig till slut, right?

Så jag lägger undan det här och lyssnar bara, alla får skylla sig själva om det går fel, jag kan ju inte gång på gång försöka bry mig mer och mer, inte min grej helt enkelt.

I believe this is heaven to no one else but me
And i'll defend it long as
I can be left here to linger in silence
If i choose to
Would you try to
Understand

MR X och jag pratar oavbrutet, mest på sms men det blir lite telefonsamtal då och då. Idag pratade vi inte så mycket faktisgt, han jobbar och jag pluggar. Jag gillar honom skit mycket men jag är rädd, som alla människor blir efter att ha blivit nekade tusen gånger. Men i helgen är det över till honom jag ska så vi får se vad som hittas på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0