När man minst anar det..

I casually turned my head,
as the tears rolled down my eyes



Besök på Gamla skolan, gamla lärare,god mat och gott sällskap efteråt hos alo. Allt var perfekt. Kvällen var perfekt. Allt kändes så bra. Det är när man är som lyckligast som något måste hända. När man minst anar det då Boom, då smäller det.

Idag då jag kom till skolan, kändes det annorlunda på något sett. När jag såg malin vid biologin, kunde jag inte sluta le inombords. När emmi och emma kom då vi var i korridoren, kunde jag inte heller sluta le inombords, jag var så glad, jag var så så jädras glad bara, bara att jag inte visade det. Men jag visste det. Jag bara var så glad men samtidigt ledsen,svårt att varje gång man ska säga något,ha en klump i halsen och är på väg att gråta, men glad.

Man ska ta vara på det man har, verkligen ta vara på det. Man ska inte blunda för en enda sekund, aldrig. För den sekunden kan vara den sista. Vare sig om man är trött, och telefonen ringer och det är ens mamma eller en vän så ska man inte tveka att svara, man ska svara vare sig hur trött man en än, för det kan vara sista gången man hör personen.
Man tar folk för givet hur lätt som helst. Man kan ha mycket att göra på jobbet, eller i skolan, eller i praktiken eller vart man än befinner sig och inte har tid för att fråga hur en mår, eller ringa och prata, så ska man se till att man har tid. Det låter hur konstigt som helst men om man inte gör de så vet man aldrig när man får chansen igen. . Chansen att kunna berätta, chansen att kunna fråga, chansen att kunna lyssna, bara chansen att få vara med igen.

Att stå i mitten av ett övergångsställe, vid nio tiden på kvällen, lyssna på Be without you (Mary j Blige) och plötsligt hamna på andra sidan med huvudet mot trottoarkanten, skraj och panikslagen se bilen fortsätta köra siksack i fart, så förstår jag nu varför man är glad att se de man ser varje dag, bara idag var man gladare att se dem igen än en vanlig dag. Att få vara med igen med en bula på huvudet och ont i ryggen men levande, det är en andra chans, och det ska man ta vara på.




Kommentarer
Postat av: dee

:):) vet inte ens hur ja ska kommentera det här, men det va väldigt fint tänkt iaf, väldigt fint, håller absolut med!!

p.s har en film som handlar just om moralen bakom det du skrev, men tyvärr är det en bollywood film och är på typ över tre timmar lång :S heheh d.s

2008-11-13 @ 17:39:55
URL: http://lumoss.blogg.se/
Postat av: olgs

:)

2008-11-13 @ 17:46:54
URL: http://icee.blogg.se/
Postat av: dee

damn asså, det där va jätteläskigt det du berätta, ush, man får se upp med sånt i framtiden..:S

2008-11-14 @ 20:13:42
URL: http://lumoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0