vad är de för fel på människor?

Idag på vägen hem från skolan så gick jag av i årstaberg där jag brukar för att ta tvärbanan mot alvik etc.
Jag var jääätee och nu menar jag verkligen jätte kiss nödig då jag bara var i tumba. Så jag höll mig och höll mig tills jag kom till årstaberg där jag skulle smöra mig fram för att kunna gå på toa gratis för jag hade bara 2 kr på kortet och det kostar fem. Men som alltid så var de ingen där vid pendel grejen.
Så jag gick till mitt enda hopp trodde jag förutom buskarna utanför men i alla fall s¨gick jag till en kiosk, grill kiosk där JAG personligen brukar varje dag köpa cola och ibland pommes. så här gick våran konversation till med tanten i grill kiosken:
jag- hej, ni har möjligen inte toa man skulle kunna låna en snabbis?
tanten- nej vi har ingen
jag-men det är verkligen kris
tanten- nej tyvärr du får hitta någon annanstans, de ska ha vid pendeltågstationen?
jag- jo men det är ingen där så jag kan inte betala någon för att öppna-
tanten-aa synd men tyvärr-
(Nu börjar jag bli förbannad på henne och höjer min ton)
jag-men snälla det är verkligen kris kris, ni har väl en som ni själva går till?
tanten- nej det har vi inte, hejdå

Man typ? VA? jag var verkligen i en nödsituation, jag kunde kissa på mig när som helst! och hon säger att hon inte har en toalett att låna bara? och jag som brukar vara så gullig och trevlig på morgonen då alla är fett trötta och sura och jag köper cola, nej my ass att jag går dit igen!

I alla fall, det slutar upp med att jag verkligen försöker hålla mig, tänk er en anka som har nyss ätit sig fet, så gick jag runt i årstaberg och letade efter toa. Till slut så såg jag ett gym, 150 m, hallelulja! Han som jobbade där, han var min räddare. Visst först så sa han typ aa men vi brukar itne låna ut toa, det är så många som springer ut och in bara så där men sen så sa han äsh gå in du.

Så i slutändan så finns det bra människor.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0