Är livet bara en dröm?

Hur kan jag vara säker på att allt, alltihoppa inte är en ren dröm?
Hur vet jag om jag inte drömmer nu? Nu, här sittandes och skrivandes framför min bärbara(gamla ruttna bärbara, väger 394ton säkert, måste ha en ny!!!)
Hur kan ja vara säker på att ja inte drömmer?

Nu sitter ni där o tänker:
-Eh, är hon dum i huvudet eller? Klart man vet när man drömmer. Det är när man sover och vet att man drömmer något och vaknar sen ur drömmen. Vilket händer oftast på morgonen eller när alla nu vaknar.

Visst det är sant, men hur vet man att då man tror att man sover, att man egentligen sover? Hur vet man nu att man inte sover? Jag kanske har sovit i 19 år och sover fortfarande, jag har väl inga bevis på att jag är vaken eller inte drömmer?
Hela livet kan vara en dröm? Hur vet vi att de inte är det?

När något hemskt händer, är de inte då vi kallar de för "mardröm"
När något underbart händer, då drömmer vi sött!
Livet består av både gott och ont, livet kanske är en ren mar/sötdröm?


Bara en tanke dudes, bara en tanke!

Btw, va tror ni? Är ja helt ute o cyklar ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0