På ryggen, dunkar huvudet mot asfalten och säger AJ!

Då har olga lyckats hålla sig vaken vääääldigt länge att hennes ögon är röd. Varför? Kunde inte sova helt enkelt.
I alla fall, vid åtta tiden gick jag till posten i vinsta, det är ungefär en kvarts promenad från mitt hus men för mig tog det minst, noter MINST, 40 min. Jo ska berätta varför.
Det är världens snö kaos ute och det första jag gör när jag går på den ny fällda snön och halkar, ramlar på ryggen och slår mig i huvudet. Precis då får jag ett sms och tror att det är mitt huvud som dinglar, eller som låter. INTE KUL!
Den nya snön gjorde så att man inte såg vad som fanns där under den, och det var en låång väg av IS.

Inte undra på att jag halkar.

Och det roligaste är att jag fick glida mig fram och tillbaka, för att det var så halt resten av vägen.
Jag är en ungdom, har bra reflexer. Har inte halkat sens förra året. Hur ska äldre klara sig med lite fjutt grus på vägarna? Sjukhuset kommer ju ha fullt upp innan julen har hunnit komma om ingen tar tag och verkligen sandar vägarna så att det inte syns att snön finns där!
Im just saying....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0