Sandigt, blött, kantigt, min väg, min trappa, mitt liv.

Livets vägar kan vara sandiga, blöta, hårda, kantiga, mjuka, och ibland vet man inte vilken väg som är din.
Genom livet går man igenom alla dessa vägar. Man går på den kantiga vägen mer än en gång och till slut svänger man förbi den hårda vägen och hamnar på den mjuka. Det är inte alltid man vet vart man skall och icke.
Inte alltid man vet det rätta valet i livet. Inte alltid man tror sig veta. Inte alltid man tar en rätt väg, eller svänger rätt.

Ibland kan man gå en väg man aldrig tro sig tänkt ha gått, men man svänger där och hittar något som gör ens liv lyckligt, ljust, underbart. En väg som man vill fortsätta gå och aldrig gå tillbaka eller svänga fel.

Vägen kan betyda mycket för olika individer. En väg kan vara ett val man har gjort eller vill göra. En väg kan vara en sak, en person eller en tanke.

En väg för mig är en trappa, som aldrig tar slut. Denna trappa kan stiga flera mil upp och ner, vänster och höger. En trappa som symboliserar allt som jag har gjort och gör, kommer göra. Symboliserar de val jag kommer ta, de val jag ångrat och de val som gjort mig till den jag är idag. Symboliserar, dagen, idag, där jag är lycklig, glad och full av glädje. Var detta trappsteg är på denna väg, denna trappa, det vet jag inte. Jag vet inte heller om jag tar ett steg åt ett håll, kan mitt liv förändras mer än vad jag tror. Men vilket håll det är vet jag inte heller. Denna trappa är mitt liv.
Obeskrivlig när det gäller att veta saker i förväg, in i framtiden, för det är omöjligt. Min trappa, symboliserar nuet, dagen, stunden. Den tar jag vara på. Den vägen tar jag vara på.Det trappsteget, dagen, nuet, dig, mig, mitt liv, JAG ÄR LYCKLIG, det TAR JAG VARA PÅ!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0