Nu är det Hötorget som gäller!

gallerian expert har stängt nu. Har nu stått i några dagar på Hötorget. Känns skumt.att inte ta mitt pendeltåg så jag kommer i tid till galleriAn.nu måste jag ta ett tidigare tåg.gå andra vägar och göra andra saker.stå med nya kollegor och allt känns bara så annorlunda. Jag saknar set stort och det är svårt att förklara att man kan sakna ett jobb där jag bara var Tim anställd. Men det jobbet betydde så mycket mer för mig. Det var mer en bara jobb. Var jag i stan så kändes de som att komma hem eller jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men gådörbi jobbet var en självklar grej för mig om jag hade tid. Hälsa på Pia i labbet först och främst och sen resten av kollegorna då de oftast var ute i butik med kynder. Men som sagt oftast samlades Alla i labbet så de kändes skönt att komma dit och bara vara.andas lite. Känna sig välkommen och behövd. Så expert gallerian.dig kommer jag sakna. Mitt första riktiga riktiga jobb. För tre år sedan kom det in en 18årig tjej med sitt cv i handen i hopp om att trots sin blyghet och oerfarenhet av jobb få något.Pia var den jag pratade med och tre år efter är jag här nu. En 21årig kvinna. Mindre blyg och mer säker i sig själv. Mer erfaren och klok. Så sakna kommer jag göra men livet handlar om nya erfarenheter när de gäller tex jobb och nya möjligares är inte heller helt fel.att lära sig något nytt kan vara bra. Jag trivs på Hötorget tack och lov!:p super gullig personal och hälften av de har jag jobbat med förr så på den fronten är de lungt:) gäller bara att vänja sig och ta nya andetag mot varje dag.

Kommentarer
Postat av: Pia

Gumman! Jag känner exakt likadant! Det var speciellt med Gallerian och jag har ju varit där i 10 år, men jag har varit 11 år på ett annat ställe innan, och det kändes inte alls lika hårt att sluta där, iofs var det mitt val, men ändå.

Jga saknar Gallerianså att det svider, trots att det är väldigt bra i Kista, personalen är väldigt goa och snälla och gör allt för att jag ska trivas, men dte är inte Gallerian!

Jga hoppas att det kommer gå bra för dig i framtiden, och det är jag övertygad om, och vem vet, våra vägar möts kanske igen i något annat sammanhang. Kramar till dig!

2011-08-16 @ 07:21:23
URL: http://piahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0