Må det fortsätta dag efter dag, efter dag och dag





Jag tittar ut, himlen är blå, lite vita ränder men för det mesta är det blått. Solen finns där någonstans bland husen som jag ser, och snön vilar på marken som om det är så det ska vara. Är det kallt ute? Jag vet inte. Är det skönt ute? Ingen koll. Hur kommer dagen att se ut idag? Jag har ingen aning. Kommer solen komma fram eller försvinner den när man tror att den kommer fram. Kommer snön smälta där jag går eller blir allt till is. Vad händer imorgon? Hur ser himlen ut då? Blir det regn och åska, eller solsken och gräset börjar ta sina första steg för att komma upp ur marken. Jag vet inte, har ingen aning eller koll på vad som kommer ske imorgon ,hur saker och ting kommer vara imorgon, hur världen kommer bete sig och allt runt omkring, vad som kommer ske runtomkring mig. Jag bryr mig inte.
Jag vet bara idag. Jag vet bara en dag i taget. Och så ska det vara! Jag vet inte in i framtiden, jag har ingen aning, jag tror ingen har det. Jag vet vad som hänt förr och det är bara något man tar lärdom av. Det är nuet man ska bry sig om. Oroa sig för framtiden, över något man inte har någon kontroll över, över något man inte vet någonting om,varför slösa energi på det när man kan vara lycklig NU.



Jag är lycklig nu. Må det fortsätta dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag.dag efter dag, efter dag och dag, dag efter dag, dag och dag efter dag, tom nästa dag och nästa dag.



:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

dag.. dag.. dag.. dag..

nytt mantra maybe =)

2011-01-27 @ 00:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0