spegel, spegel på väggen där...

Att ställa sig framför spegeln och säga till sig själv" fy fan vad snygg jag är" hjälper det?
Att ställa sig framför spegeln och säga till sig själv" fy fan, sluta tänk så nu" slutar man då?
Att ställa sig framför spegeln och säga till sig själv" har jag gjort rätt?" får jag något svar då?

Jag har haft förr en tendens att jämföra mig med andra, har egentligen det fortfarande men inte lika mycket.
Om du har det så dåligt kanske jag också kommer ha de, om du tycker på ett visst sätt eller tänker på ett visst sätt kanske jag också börjar. Om du gör något, kanske jag börjar tro att vi alla kan också göra det och gör det.

Det är jobbigt de där med att jämföra sig med andra och glömma lite hur man har det själv, hur man är själv.
Alla är vi olika, både på sätt och utseende. Alla vi tänker olika men ibland kan man hitta någon som tänker som en, till en viss nivå i alla fall. Det är kanske det som gör att man jämför, att vi är inte lika någonstans med någon. I alla fall inte till 100 procent. Annars skulle man kunna läsa varandras tankar. ( ibland känns de som att folk kan läsa mina tankar och jag deras, oftast behöver jag inte säga något och du eller du vet redan)

Och kan man ha det för bra? Ibland finns det dagar då jag verkligen tror att jag har allt, jag känner att bättre går det inte att bli, allt är bara så bra! Ibland finns det dagar då man undrar och vet att det går nog inte att ha det helt perfekt bra, alltid något som får en på andra tankar, som tynger ner dagen och man vill bara släcka ner sin hjärna för en stund, sluta tänka.


Så vare sig vad för svar man får när man ställer sig framför spegeln och frågar, så kommer det svaret att ändras från dag till dag, beroende på hur man känner sig.

Jag vet att jag är snygg, jag vet att jag har en bra personlighet, jag vet att jag är snäll, jag vet att jag kan slå till någon om jag blir jävligt förbannad, jag vet att jag kan gråta för något litet, jag vet att jag är ganska öppen, jag vet att jag kan bli svartsjuk, jag vet att jag kan vara nere, jag vet att jag kan skratta, jag vet att jag har svårt att säga vissa saker, jag vet att jag är söt, jag vet att jag är rolig, jag vet att det finns någon som uppskattar mig, jag vet att det finns någon som ogillar mig, jag vet när någon ljuger mig i ögonen, jag vet hur det känns att vara lycklig, jag vet att jag har vackra blåa ögon, jag vet att jag har ett hjärta av guld, jag vet att jag är jag.

Men ibland, vet jag inte alls, och allt det jag skrivit om "jag vet" finns inte just den dagen, dagarna. Ibland krävs det mer än en själv och en spegel för att få reda på det.






Kommentarer
Postat av: alon

hey

jämföra är inte riktigt det du beskriver. att jämföra sig själv med någon är inte samma sak som att göra och tänka precis samma som någon annan. jämföra är ngt helt annat, står för ngt helt annat.



kram

2011-06-10 @ 21:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0