Utkast: Sept. 6, 2011

Jag kommer ihåg en tid, en stund, en plats. Är det en stund från förr eller är det min framtid?
Har jag haft denna stund, varit på den platsen?

Jag kommer ihåg en tid
platsen var grön, stor som en fotbollsplan
platsen var ett fält, jag var med i en strid
mitt på planen, där stod jag och såg ut mot stan

Var befinner jag mig, var är jag
jag springer på fältet som icke tar slut
jag är trött, förvirrad och svag
då jag från ingenstans hör ett skjut.

var kommer skjutet ifrån
var är mitt vapen, var är min svaghet
var är stan, jag är mitt inne i amazon
från ingenstans ser jag ett paket

paketet står framför mig i det gröna
känner ett gevär mot min hals
lägger mig på knä och börjar böna
efter mitt liv, efter min tid som gick på vals

Vänder mig om och ser mig
vad detta nu är, är det inte okej
jag ser mig i ögonen som svarta som kol
konstigt nog är det inte mig jag i ögonen ser
det är.....

jag hör något, ett fall
ramlar ner från sängen och mina ögon de nu ser
jag är vaken, svag i kroppen och alldelse kall
jag drömde, ramlade från sängen och inser
att jag är vaken, jag drömde, täcket är på golvet och ingenting var sant



ELLER?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0