when we were younger

Hur ser livet ut pom 10 år?
hur kommer jag må då?
vad kommer jag göra om 10 år?
vad kommer jag ha om 10 år?
Jag vet inte, och jag vill inte veta.
Livet är en mysterisk gåta, en gåta som inte går att lösa.
Ibland vill jag så gärna veta s varet på denna gåta men finns det något svar?
Idag har varit en skit dag och jag är full nu, för första gången är jag på riktigt full.
Imorgon jobbar jag och jag ser fram emot det.

Min pojkvän sa till mig att " det är bara ett jobb, det är bara ett jobb"- och det är sant, det är bara ett jobb.
Men innerst inne, så länge jag är jag och de som känner mig så kommer det ta lång tid innan jag bara kan ta det som bara " ett jobb".
I aalla fall detta jobb. Jag kom fram med ett cv till en kvinna och frågade om de behövde jobb. Sa på en gång att jag inte hade någon erfarenhet alls då jag var 18 år och hade bara gjort prao. Tiden gick och hon tog emot mig.
Nöstan fem år har gått och jag minns denna dag som igår, jag minns när jag kom tilbaka för att kolla om de läst mitt cv, de hade inte gjort det men de behövde personal till Labbet- jag började på prov och sen dess har jag blivit kvar.
Tack pia för en underbar chans för mig! ( du har lärt mig såååå mycket, inte bara jobb, men livet i sig. och kanske döför jag inte ser detta jobb som bara " ett jobb" jag ser det mer som en del av mig som alltid kommer finnas kvar och så länge dne delen finns kvar så kommer det aldrig bara vara" ett jobb".
Som jag brukar säga: livet är en dans på rosor- men taggarna finns där.
Idag fanns taggarna där. Men livet består inte bara av dans på rosor, och vad det gäller livet så fan måste jag sluta klaga. Jag har allt jag behöver. Jag har en familj som jag älskar, som älskar mig, jag har ett bra jobb, jag har en pojkvän som är så fin, jag har vänner som fortfarande allt finns kvar, jag har mitt liv, Mitt liv och ändå klagar jag.
Ibland finns det dagar då man måste klaga men utöver det hela, så är jag lycklig. Jag är tacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0