Mardrömmen var en mardröm.

jag ser tjejen gå på perongen. Lite längre fram går hon i det kalla. Det är oktober men minus graderna lurar där någonstans, det är kallt. 
Det är tidigt att gå upp för mig, första gången man väntar på en av de tidiga tågen .Jag får förbi tjejen, ser att hon gråter. Fortsätter gå Vidare.
varför gråter hon tänker jag. 
är det för att hon måste upp så tidigt? För att det är Kallt? 
det kan inte vara för att hon fått ett nytt jobb, ska på provanställing och inser 
att allt är på riktigt. Det var ingen mardröm, allt var på riktigt. 
En mardröm man inte ville vakna upp från.. 
 
Tåget rullar in mot perongen, ja snyftar en sista gång, torkar tårarna och kliver på tåget. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0