konkurs

ledsen dag har det varit. blandade känslor, söka nytt jobb, försöka skriva ett cv efter 5 år, gråtit,skrattat, duschat, städat.
Mitt första jobb var expert gallerian. blev anställd av en person som betyder mycket för mig sen dess. Utan erfarenhet en liten rädd tös lämnade in sitt cv och hade inte så stora hopp. Men det gick och sen dess har jag jobbat inom expert. Sen dess har jag trots de dåliga dagarna som alla vi kan ha inte bytt jobb. Varfför? Trygghet är väl det jag kan komma på i dagsläget, och känslan av att veta var jag tillhör och mår bra. Att bli arbetslös så här kom som en chock. Inte för att jag var dålig på mitt jobb, jag brann för mitt jobb som det har sagts, utan ett samtal och en massa frågor om rea och utförsäljning står jag här. Chockad, arg, ledsen men mest rädd.
Jag är efter ca 5 år, tillbaka till lilla rädda tösen. Skillnaden nu, lilla rädda tösen med Erfarenhet!

En sak jag är less över men samtidigt förvånar det inte mig, jag är människa själv så jag vet. Men över 800 pers blev arbetslösa igår, och det man får sms om är, När har ni utförsäljning? Ni har väl konkat eller?

nog för mig!
imorgon in till jobbet, och förbereda i butiken för alla glada som längtar efter utförsäljningen!! JAaaaaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0